Monday 25 June 2012

KETERUJAAN DIKONGSI – Teruja sangat ke? He… He… He…



Assalamualaikum kawan-kawan kesayangan.
Semoga semuanya berada dalam keadaan yang sihat-sihat sahaja.
Hati tengah teruja dan bersemangat sebenarnya.
Kenapa?
Sebab kan.. kan… kan…
Kite dapat e-mail dari SPA.
Eh!
Bukan spa yang urut-urut, lulur, mandi wap itewwww.
Tapi SPA ni Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.

Ek eleehhhh…
Apesal cemikkk muke tu?
Tak baik tau!
Mesti korang nak cakap camni
“baru dapat panggilan temuduga dah nak bangga-banggga kat blog”.
Kan? Kan? Kan?
Betul tak?
Hehehe…
Mahap. Mahap.
Saya tak kate semuanya.
Tapi adeee la segelintir yg saya tahu akan cakap camtu.
Saya sangat teruja sebab saya memang naaaak sangat berkhidmat dengan Kerajaan.
Selain dapat berkhidmat kepada masarakat, kite jugak dapat berkhidmat untuk Negara tau!

Ok.
Pandang dari sisi yang lain pulak.
Banyak kelebihannya berkerja dengan kerajaan.
Senang nak buat pinjaman perumahan.
Senang nak buat pinjaman untuk beli kereta…
Senang nak buat apape pinjaman kerajaan lah senang cakap.
Kalau kerja dengan swasta…
Memanglah gaji sedapppp!
Beriban-ribaaannn!

Tapi,
Faedahnya tak sebanyak macam kite kerja dengan kerajaan.
Ade sesiapa yang tak mau keje dengan kerajaan ke?
Rugi tau kalau tak nak.

Doakan yang terbaik untuk saya ekkk kesayangan semua!
Saya amat mengharapkan akan ada satu kejaiban yang berlaku sebab saya memang nak kan jawatan ni sebab saya tahu saya mampu dan saya layak.

Over confident?
No I’m not.
It’s just a motivation word for me.
=)

No comments:

Post a Comment