Saturday 23 June 2012

JOHOR BAHRU DAN KENANGAN YANG TINGGAL– Edisi Menggamit Memori.



9 Jun 2012 merupakan hari lahir papa Ke-58 tahun. 
Apa??
 Papa dah 58 tahun??
 Kenapa boleh tak sedar niii… =.=!

Anyway… sebenarnya ada peristiwa lain yang patut berlaku pada tarikh ini… tapi apakan daya, semuanya hanya tinngal dalam lipatan memori sahaja. Biarlah tersemat dalam diri kami semua. Ape pun, kami BERSYUKUR dengan kurniaan yang Maha Esa. Mungkin ada hikmah tersirat yang kami tak Nampak. 
Yang penting ia adalah HALAL di sisi agama :’)

Jadi untuk mengubat hati, jiwa yang berduka lara ni, maka Encik Yayang menjadi hero untuk menceriakan kami semua.Yeaayyyyy!!! (macam tak beriyeee sangatlah masa taip quote ni…hewww…hewww) 
Die pulak lain ceritanya. Die dengan bersungguh-sungguh suruh mama dan papa bersiap sebab Encik Yayang nak bawak mereka berjalan-jalan di Johor Bahru.

Ok.

Terdiam jap.

Berfikir.

Apa yang ade dekat JB?

Ade apape yg menarik yang aku tak tau?

Bingung.

Tibe-tibe die tepuk bahu, suruh saya pakai tudung, teman die pergi bank sekejap.Dalam perjalanan ke Bank.
 Masing-masing senyap.Encik Yayang starts the conversation.

“janganlah sedih. What we want had already come true even though it’s not happen like what we planned. I promise… we’ll do it our way one day ya?”

I was like….

Ha?

Emm…

Well…

Okay…

Dah macam tu je.Hahahaha.Sebab takmo fikir sangat.Settle di bank, kami terus balik untuk pick up mama dan birthday boy.Hehehe.

Oh, pergi ke Johor Bahru kami lalu jalan biasa je, jalan meredah felda dan kampung namanya.

^____^

Malas nak ikut highway sebab dari rumah saya ke highway makan masa setengah jam jugak.
(saya ketandusan ayat laaaa… betulll…. Tak tipu….)

Sampai di Johor Bahru saya jugak yang menjadi tourist guide. Hampeh. Ingatkan beriya ajak jalan ke JB die tahu jalan.Rupenyeeerrr tak tahu. Saya bawak die ke area Hutan Bandar.

Tiba-tiba dia Tanya “kenapa nama tempat ni Hutan Bandar? Motif?”

Adoiiii die nii…. Banyak pulak soal. Macam takde soalan lain pulak kan. Then Birthday boy yang jawabkan.
Hahaha.Berubah terusss muka Encik Yayang. Tu la sape suruh Tanya soklan sengal. Hambeekkkk kene sebijikkk dengan papa. Kemudian saya tunjukkan pada dia sekolah Along dan Dina masa diorang kat JB. Oh, Along dan Dina tu sepupu saya. Dulu mama jaga mereka sebab mak uda saya ada masalah kesihatan. Kemudian terus ke Jalan Gertak Merah. Kuarters kerajaan tu Nampak uzur dan semak-samun. Sedih+sayusangat bila Nampak keadaan kuarters tu. Dulu kawasan kuarters tu sangat cantik. Petang-petang saya akan ke taman permainan… Tapi sekarang taman permainan tu pun dah takde. Saya nak ambik gambar. Tapi Encik Yayang tak bagi. Dan papa jugak.:’(

Habis di situ.

Saya suruh dia straight je ke perhentian bas lama tak jauh dari rumah kuarters tu. Sekarang dah jadi tapak pembinaan. Tak pasti apa yang mereka nak bina kat situ. Landmark pun dah tak beroperasi. Kesian peniaga kat situ. Kawasan tu dah suram. Kemudian lalu di Pejabat Pentadbiran Negeri Johor.Bangunan berwarna coklat ala-ala zaman British dulu membuatkan Encik Yayang heksaiteddd semacam.

Well..
Satu perkara pasal Yayang saye ni..Yang saya perasan la. Korang jangan bagitahu die tau! Die ni sangat mengagumi Kesultanan Johor. Dari Zaman pemerintahan Johor Lama, Sampailah kepada Sultan Ibrahim, Sultan Iskandar, Sultan Ismail. Semua dia tahu.Hebat die ni. hehehe...

saya dah penat  jadi saya suruh dia terus je pergi Stulang Laut. Makan seafood di situ. hehehe. selesai makan, kami balik semula ke Kluang. Mata penulis dah kecik...besar...kecikkk... besarrr...
tau..tau je..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Eh, dah sampai Kluang?

hehehe.


Doakan kami :')

=)

saya yang tak mitappp ^___^

Abaikan kaki pengkau~~

Die memang suka pinkkk!

hehehe.. bincang apeee la tu

Happy Birthday Papa. WE LOVE YOU.


Ok?

Bye!

No comments:

Post a Comment